DESPRE FACE PAINT: THE STORY OF MAKEUP DE LISA ELDRIDGE

Hello kitties!

Era sfârșit de octombrie când am organizat o întâlnire cu fostele colege și actuale prietene cu fundiță. We needed to catch up on things! Au venit la mine acasă pentru că voiau să o vadă pe fetița mea pufoasă, Țuți care avea vreo două săptămâni la Cluj. Totodată, pentru că a fost luna zilei de naștere, mi-au făcut un cadou, chiar dacă nu era nevoie! Dar când l-am deschis, aproape mi-au dat lacrimile! Era cartea Lisei Eldridge, o persoană pe care o admir de prin liceu! Și așa a intrat FACE PAINT: THE STORY OF MAKEUP în biblioteca mea!

DSC09650.JPG

De atunci, am început să o citesc, încet, fără grabă, câteva pagini la cafea. Cartea are 227 de pagini și este împărțită în două mari părți: Partea I: The Ancient Palette și Partea II: The Business of Beauty. A good painter needs only three colors: black, white and red.-Titan, (Eldridge, p. 14). Așa începe primul mare capitol al cărții în care am găsit informații despre cele trei culori, transpuse fiecare,perioadei istorice și culturii timpurilor trecute. De asemenea, am învățat ce ingrediente foloseau oamenii mai demult pentru a crea machiaj. Before tanning became fashionable, skin that showed no effects of sun exposure was directly tied to status. (Edridge, p.57). Asta se poate găsi în capitolul despre alb, iar în capitolul despre culoare neagră, am învățat că în Grecia Antică femeile obișnuiau să folosească machiaj pentru a-și conecta sprâncenele deasupra nasului pentru că era considerat că așa erau mai frumoase. Total diferit de ceea ce se întâmplă acum! Totodată, în ambele părți putem găsi informații despre diferite makeup muses. De la Marie Antoinette la Marylin Monroe și la Amy Winehouse.

DSC09658.JPG

 

Partea II este cea mai bogată în informații și cu siguranță, preferata mea. Am învățat că prin anul 1900 se obișnuia ca femeile să se machieze în tonuri asemănătoare cu cele ale hainelor pe care le poartă. Am învățat despre schimbările sociale și despre campaniile publicitare ale primelor produse de îngrijire a pielii. De exemplu, Helena Rubinstein în 1916 întreba: Is yours a war face?..Even if your social or professional life does not demand it, your patriotism demands that you keep your face bright and attractive... (Eldridge, p. 100).

dsc09666

 

Am aflat informații despre dezvoltarea unor branduri de înfrumusețare care acum ar putea fi numite de lux și cele mai accesibile ca preț. De exemplu, cum Revlon a fost prima companie care a introdus pe piață idea de a purta aceeași nunață de ruj și unghii. Am aflat și că Helena Rubinstein și Elisabeth Arden nu prea îl suportau pe Charles Revson, fondatorul Revlon. Iar în capitoulul History in your bag, am aflat că oja Rouge Noir de la Chanel a devenit faimoasă după ce Uma Thurman a purtat-o în celebrul fim Pulp Fiction.

dsc09636

Așadar, am învățat extrem de multe chestii interesante din această carte, eu ca o simplă pasionată de ale înfrumusețării. De aceea, nu mi se pare că Face Paint: The Story of Makeup, nu se adresează neapărat oamenilor care lucrează în domeniu ci și pur si simplu oamenilor curioși. Și exact cum scrie pe coperta din spate, nu voi mai putea să văd produsele de machiaj la fel ca înainte. 🙂

Inspirată de Face Paint, am hotărât ca o dată pe lună să vă prezint istoria și informații despre anumite branduri de îngrijire și makeup. O să adun informații de pe internet, din diferite cărți, o să mai aflați lucruri interesante și din cartea Lisei Eldridge și sper să vă placă! 🙂

Cred că fetele au comandat cartea de pe Book Depository.com. Vă las link aici.

Blogul Lisei Eldridge: www.lisaeldridge.com.

Canalul de YouTube al Lisei: Youtube Chanel.

Vă doresc o săptămână reușită! 🙂

 

Lasă un răspuns

